אימון בסיסי של צבא ארה”ב

וכן יחידות שונות של סמויים בעולם אזרחיים וצבאיים

להיות האיש האפור – לשרוד במשבר

תיאוריית האיש האפור: אמנות ההתמזגות בזמן אסון .

תיאוריית האדם האפור היא דרך להיעלם בתוך ההמון, כך שתוכל לזוז מבלי לשים לב כאשר מתרחש אסון. הרעיון הוא שאתה יכול להסתיר את המוכנות שלך על ידי התמזגות עם הקהל לפני או בזמן חירום.

למרות שהיא מכונה בדרך כלל ‘תיאוריית הגבר האפור’, תיאוריה זו יכולה, כמובן, להיות מיושמת על כל אדם, גבר או אישה, בכל גיל, שצריכים להתמזג בקהל בתוך מצב אסון כדי להסתיר את העובדה ש יש להם כישורי הישרדות ו/או נושאים ציוד טקטי.

כשאתה חושב על ‘להשתלב עם הקהל’ זה בדרך כלל שלילי, נכון?

אף אחד לא רוצה להיות כמו כולם. אתה רוצה להיות ייחודי, להתבלט – כלומר, עד שיהיה מקרה חירום ואתה היחיד מוכן. בתור מכין נבון, אתה תהיה מוכן כשיתרחש אסון, אבל מה יעשו כולם סביבך?

בפאניקה, סביר להניח.

במצבי פאניקה, אנשים הופכים נואשים, וייאוש יכול להוביל אנשים לעשות כל מה שנדרש כדי להישאר בחיים – בשלב זה, אתה בהחלט לא רוצה להיות מוגדר כאדם אחד שמוכן להישרדות.

למה להשתמש בתיאוריית האיש האפור?

יש הרבה יתרונות להתמזג עם הקהל כשמתרחש אסון.

בתור התחלה, אם לא תמשוך תשומת לב לעצמך, תוכל לנוע מהר יותר ובקלות יותר בקהל מבלי להזהיר אחרים על העובדה שאתה מוכן להתמודד עם המצב.

כמו כן, על ידי התמזגות ונראית כמו בין הלא מוכנים, סביר להניח שתהפוך את עצמך למטרה של מי שעשויים לנסות להוריד ממך את ציוד ההישרדות שלך בכוח.

תיאוריית האדם האפור עוסקת באמת בהגנה על עצמך ועל משפחתך על ידי הסתרת העובדה שאתה אכן מוכן לשרוד מול אסון.

היתרונות בלהיות גבר אפור

במצב אסון אמיתי, המטרה העיקרית שלכם תהיה להעביר את עצמכם ואת יקיריכם במהירות האפשרית למקום בטוח – בין אם זה הבית שלכם או מיקום אחר בטוח.

באסון, לכל מי שסביבך תהיה אותה מטרה – להגיע למקום בטוח – אבל לרובם לא תהיה תוכנית תקינה, שתוביל להתנהגות תזזיתית ולנסיונות הישרדות נואשים.

במצב זה, היעלמות בקהל ואי-משוך תשומת לב לעצמך או למצב המוכנות שלך יכול להגדיל מאוד את סיכויי ההישרדות שלך.

מכיוון שרוב הסובבים אתכם לא יהיו מוכנים לאסון, ללא ספק תרגישו את הדחף לעזור לנזקקים.

עם זאת, העדיפות מספר אחת שלך צריכה להיות ההישרדות שלך, ואתה צריך לעזור לאחרים רק אם אתה יכול לעשות זאת מבלי לסכן את עצמך.

על ידי התמזגות, או הפיכתו לגבר אפור, סביר להניח שאחרים מבקשים סיוע יפנו אליך, וחשוב מכך, פחות סבירות שתהיה מטרה על ידי אדם המנצל הזדמנויות כדי להשיג משהו תוך ויתור על עקרונותיו או המחפשים לטרוף את אלה עם מחשבה מוקדמת לארוז חפצים חיוניים למצבי הישרדות.

איך להיות גבר אפור

הדרך הטובה ביותר לא להשאיר רושם מתמשך היא לא להשאיר רושם כלל.

זה הרעיון מאחורי תיאוריית האדם האפור, וזה נשמע פשוט מספיק, אבל הביצוע יכול להיות מאתגר.

מדריך זה יכסה את התפיסה הבסיסית מאחורי תיאוריית האדם האפור ויספק כמה עצות וטריקים מרכזיים להפיכת עצמך ביעילות ל”בלתי נראה” בתרחיש אסון.

שלבים להפוך לגבר אפור (או אישה)

המטרה הסופית של להפוך לגבר או אישה אפורים היא להסוות את עצמך כך שתראה כאילו אתה רק חלק מהקהל כדי למנוע מאחרים לזהות אותך כמכרה זהב פוטנציאלי של אספקה או מידע.

על ידי הפרעת ביטחון ומוכנות, תמשוך אדם המנצל הזדמנויות כדי להשיג משהו תוך ויתור על עקרונותיו שינסו לנצל את התושייה שלך לרעת ההישרדות שלך.

כדי להסתיר את העובדה שאתה מוכן עם ציוד הישרדות וכישורים מאחרים, ישנם ארבעה תחומים מרכזיים שתרצה להתמקד בהם: איך אתה פועל, איך אתה זז, איך אתה נראה ואיך אתה נושא את הציוד שלך.

איך אתה פועל

המפתח להתנהג כאדם אפור הוא להיראות ממוצע ולא מאיים.

היזהר במה שאתה אומר ולמי אתה אומר זאת – הידוע כעויין חזק או גלוי מדי לגבי האמונות הפוליטיות שלך יכול להוביל אחרים להניח לגביך הנחות ולסמן אותך כאדם מוכן.

שמרו על נושאי שיחה במסגרת הנורמה של הקבוצה. אם נראה שיחת חולין היא הדבר הרגיל לעשות, צור קשר עם אחרים כדי לא למשוך תשומת לב לעצמך.

בעוד שהבנה טובה של הסביבה שלך היא חשיבות עליונה באסון, היזהר לזלזל בכל ניסיונות לסרוק אזורים לאיתור דרכי מילוט או בעיות אפשריות באבטחה.

סוג זה של התנהגות תוביל אנשים לשאול מה אתה מחפש, או גרוע מכך, על מה אתה מנסה להגן.

מיומנות אחת שחשוב ללמוד בהתאמת דמות של גבר אפור היא שמירה על הפרטיות שלך מבלי להיראות פרטיות מדי או סתמית בעליל. כשאתה מדבר עם אחרים, שמור על קשר עין למינימום מכיוון שמישהו נוטה יותר להבחין בך אם הוא מסתכל בעיניך. אפילו קשר עין קצר במעבר ברחוב יכול ליצור קשר, מה שהופך אותך לבלתי נשכח יותר מהסובבים אותך.

איך אתה זז

הכרת הנוף המקומי יכולה להיות יתרון עצום שכן ככל שתכיר טוב יותר את הרחובות ואת ציוני הדרך המקומיים, כך תוכל לנווט בהם טוב יותר ולשנות את המסלול שלך כדי להימנע מאזורים בעייתיים. בעת תנועה, נראה ככל האפשר ללכת עם הזרם, הולך במטרה אך לא בדחיפות. כל תנועה מהירה תמשוך אליך תשומת לב ותעלה חשד לגבי המניעים שלך.

בעת ניווט בין קהל, התקדם בהדרגה – חיתוך בים של אנשים בזוויות חדות ימשוך תשומת לב לתנועות שלך ויגרום לך להיראות חשדנית. בין אם אחרים תופסים אותך כמושיע או איום, כל אחד מהם יכול להאט אותך.

אלא אם כן זה יפגע בביטחונך שלך, תמיד נראה שאתה הולך בעקבות העדר. לדוגמה, אם כולם מסביבך מסתובבים לעבר צליל נפץ ומתנשפים, הצטרף אליהם. אתה לעולם לא רוצה להיות האדם היחיד שלא מושפע מאירוע יוצא דופן.

אם אתה צריך להתנתק מהקהל, נסה לעשות את היציאה שלך לצד קבוצה קטנה של אנשים, לשמור מספיק מרחק כדי שהם ידעו שאתה לא איתם אבל מספיק קרוב כדי שלא נראה שאתה לבד, מה שגורם אתה נראה פחות פגיע.

בעת התבוננות בסביבה שלך, היה דיסקרטי ככל האפשר. נצל את הראייה ההיקפית שלך כמו גם חפצי פיתוי, כגון פיסת נייר, כדי ליצור את הרושם שתשומת הלב שלך ממוקדת באובייקט בזמן שאתה סוקר את האזור. אם מתאים, הרכיבו משקפי שמש מחזירי אור המסתירים את עיניכם, ומאפשרים לכם את החופש לסרוק במהירות מבלי למשוך תשומת לב.

אם אתה צריך לעסוק בפעילויות שיעשו רעש וימשכו תשומת לב בדרכך, נסה לנצל את הרעשים הניתנים לחיזוי כדי לעזור להסוות את הצליל של כל פריצה שתצטרך לעשות. רעשים צפויים כוללים רעשים ‘לבנים’ שאנשים רגילים לשמוע ולכן מעוררים מעט חשד.

לדוגמה, המתן עד שאוטובוס רועש יעבור לפני שאתה מטפס על אשפה או סנכרן את פריצת החלון עם צפירה חזקה. אם אתה צריך להיכנס לבניין, בחר דלת ליד מזגן רועש. ההכנות הללו עשויות לקחת מעט זמן נוסף לביצוע, אבל אותם רגעים ספורים של סבלנות יבטיחו שהפעילויות שלך יישארו מעינן ועשויות להציל את חייך.

איך אתה נראה

מובן מאליו שכאשר מנסים להיראות פחות מוכנים ממך, הדפסי הסוואה או בגדים אחרים בעלי מראה טקטי כלפי חוץ הם לא הבחירה הטובה ביותר, אלא אם כן, כמובן, אתה במצב שבו סוג שמלה זה הוא הנורמה, כמו למשל. מסע ציד.

אמנם אינך צריך להתלבש מכף רגל עד ראש באפור, אך בחירות צבע עדינות משתלבות בצורה הטובה ביותר בהמונים ומקלות עליך לנוע מבלי לשים לב.

באופן אידיאלי, תרצה לשמור על כל ציוד טקטי מוסתר. המשמעות היא לארוז את הכיסים והתיקים בצורה אסטרטגית כדי לאפשר גישה מהירה לפריטי מפתח. חפצים מחזירי אור וצבעים עזים ימשכו תשומת לב ויזואלית, אז ודאו כי פריטים כמו הסכין שלכם תחובים בתוך הבגדים או התיק שלכם, לא תלויים מהחגורה שלכם.

הימנע משימוש בחומרים מחזירי אור או צבעים גלויים מאוד על הבגדים והאביזרים שלך, כמו גם כל טקסט גדול או סמל בלתי נשכח. כל מוקד יכול למשוך את תשומת הלב אליך ולהפריע לניסיונות שלך להשתלב.

במידת האפשר, נשא איתך פריט נוסף שיכול לשנות את המראה שלך באופן מיידי, כגון כובע, משקפי שמש או ז’קט, מכיוון שזה יכול להועיל למדי. אם מישהו במקרה יתקע אותך כמטרה, אתה יכול להשתמש בפריט כדי להחליק מתחת לרדאר שלו בזמן שהם סורקים אותך בקהל.

מילה אחרונה של זהירות – שימו לב לדרך בה אתם מריחים. כן, ריח. תאמינו או לא, ריח הוא טריגר זיכרון מרכזי, אז נסו שלא יהיה לכם ריח בולט כשאתם מנסים להשתלב.

איך אתה נושא את הציוד שלך ומה אתה נושא

הפתרון הפשוט ביותר לשאת את הציוד שלך מבלי לשים לב אליו הוא למצוא תיק נשיאה דיסקרטי מדי יום שמשתלב היטב עם שגרת היומיום הטיפוסית שלך. תיקי גב ותיקי שליחים הנראים בדרך כלל אצל נוסעים הם בחירות טובות שכן אלה נוטים להיות פחות ברורים. אתה יכול גם למצוא פנקסי כיס עם פנים ממודר שיכולים להפוך את הגישה לציוד שלך במהירות ובקלות.

בחירה טובה נוספת שמתאימה את עצמה למיזוג היא ז’קט או גופיה עם מראה חיצוני של בגדי רחוב אך אחסון נסתר מבפנים. מכנסיים עם כיסים, במיוחד מכנסי מטען, מצוינים לאחסון ציוד אבל אולי לא הבחירה המתאימה ביותר עבור אנשים שעובדים במשרד עם קוד לבוש רשמי.

הציוד שאתה נושא איתך מדי יום צריך להיות דיסקרטי גם אם אתה רוצה להיות גבר אפור. לדוגמה, להגנה עצמית, אתה יכול לבחור בעט טקטי או סכין מתקפלת דיסקרטית כמו סכין מתקפלת של Boker Subcom, שיכולה אפילו לשמש כקליפס כסף.

פנס קומפקטי כמו Fenix ​​E05 הוא כל כך קומפקטי שניתן לשאת אותו בקלות על מחזיק מפתחות מבלי למשוך.

סיכום

בסמוך לאחר אסון או בתרחיש פוסט-אפוקליפטי, היכולת להסתיר את עצמך כאדם אפור יכולה להיות מיומנות הישרדות שימושית ביותר. הדבר האחרון שאתה רוצה הוא שכל הזמן והמאמץ שהשקעת בהכנה יהיו לשווא על ידי הורדת האספקה ​​שלך על ידי מישהו פחות מוכן ויותר נואש.

כדי לשפר את יכולות הגבר האפור שלך, התבונן בדרך שבה אנשים מתלבשים ומתנהגים במהלך היום שלך – מה בולט, מה גורם לאנשים שונים להבחין? זה יכול לעזור לך לחדד את האובייקטים וההתנהגויות שמושכות תשומת לב.

שילוב הידע הזה עם ארבעת השלבים המרכזיים להפיכתך לגבר אפור יביא אותך בדרך ליכולת ‘להיעלם’ לכל קהל ולהגדיל את סיכויי ההישרדות שלך כאשר אסון יתרחש.

מצאנו דיווח נוסף ברשת עם גרפיקה נחמדה ומסבירה:

כאן מוצג מושג האיש האפור במשולש העליון ורמת הסכנה הקשורה בתחתון.

ניתן ליישם את המודל גם על כוחות הביטחון של המדינה. כאן הצורך בנוכחות לא בולטת יורד ככל שרמת הסכנה עולה. השלבים יכולים להיות, למשל:

שלב 1: תחילת/מבשרי אסון (שיטפון/מלחמת אזרחים/וכו’)

כוחות הביטחון עלולים לא להתגלות. נשקים נשאים סמויים. האזרח לובש לבוש לא בולט – כלומר כל מה שמוזכר בטקסט למעלה.

הסוואה יעילה מ-300 מטר עד 1 מטר

שלב 2: פאניקה/התפרעויות/מרידות – בחלקו עדיין בשליטה של ​​המדינה

בשלב 2, החיים עדיין מסודרים חלקית, אבל מרידות והתפרעויות אלימות יכולות לקרות. כאן הציוד כבר צריך להיות מותאם, אבל לשפר ככל האפשר.

זה אומר גם לאזרחים, למשל: מגפי טרקים לא בולטים, אפוד מגן מתחת לז’קט הרגיל, אולי קסדה ומגנים (לא בולט בקשר לאופניים).

ההנהלה: החימוש נשאר זהה, אולי יותר תחמושת. כלי נשק צריכים להיות זמינים כאן מהר יותר מאשר בשלב 1.

הסוואה יעילה מ-300 יארד עד 10 יארד

שלב 3: השליטה על ידי סוכנויות הביטחון של המדינה כבר לא ניתנת כאן

כוחות הביטחון נושאים בגלוי רובים. ניתן לזהות אותם כחמושים מרחוק. אקדח ארוך מציע כאן הגנה נוספת.

האיש האפור נמנע ככל האפשר מכל אזורי הסכסוך והתכונן למשברים בצורה כזו שהוא נשאר אוטונומי.

שיתוף מהיר